Síkságról a hegyre

A párválasztás nem egyszerű...

2017. február 15. 14:52 - Laczkó Ági

Mindenkinek eljön az életében, amikor megtalálja a nagy Ő-t. Bár még elég friss, de úgy érzem, ő lesz az igazi! :) Szeretném Nektek bemutatni a Salomon Xa Lite-ot! :) 

20170214_181951.jpgHogy hogyan ismerkedtünk meg? Mint általában mindenki, én is úgy kezdtem el cipőt választani, hogy bementem a legközelebbi sportboltba, megkérdeztem az eladótól, hogy van-e 39-es futócipőjük, ő a kezembe nyomott egyet és máris nekiálltam futni, nem számított semmi! Igazából nem is tudtam, hogy egyáltalán mi az, ami számít... Futottam a cipőben betonon, gáton, erdőben, hegyek között, aztán még spartan race-re is befogtam! :) Éreztem néha, hogy megfájdul a lábam, de mindig a sérült térdemnek tudtam be. Hiszen mi másért fájna!?

20160926_194501.jpgAztán az egyik spartan versenyen egy versenyzőn megláttam a cipőt, amibe egyből szerelembe estem! Fogalmam sem volt, hogy mit tudhat, de nekem az kellett! Kiderítettem hamar, hogy a szívemet egy Salomon Speedcross 3-as cipő rabolta el. Keresgettem a boltokban (SportsDirect, Hervis, Spuri futóbolt), egyszerűen nem találtam sehol. (Persze akkor még nem tudtam a Multinavigátorról, vagy a Nyúlcipőboltról...) Annyit tudtam, hogy kapható 1-2 helyen Budapesten, de abban az időszakban keveset jártam oda, próbálás nélkül nem akartam megrendelni neten. Keresés közben az egyik üzletben megtaláltam egy Salomon XR Mission-t, gondoltam megveszem, amíg meg nem találom amire vágyok, jó lesz az is futni. 

Egyik nyári hétvégén Yamak Dia elhívott egy edzésre, amit ő és másik két edző tartott a Margit-szigeten. Az edzésre várakozás közben Diával beszélgettem, hogy honnan tudnék Speedcross 3-as cipőt beszerezni (hiszen neki is az volt a lábán). Ő ajánlotta Norbit, aki amellett, hogy két lábon járó futócipő lexikon, meg is tudja szerezni a cipőket. Amikor felkerestem, tudtam, mit akarok venni, de szerintem hallhatta a hangomon, hogy a miért-re nem tudnék válaszolni. Elkezdtünk beszélgetni, milyen cipőim voltak eddig, mire akarom használni a sc3-t. Hamar felnyitotta a szemem, hogy hiába a töretlen szerelem a cipő iránt, a spartan race-re van attól jobb. Részletesen elmagyarázta, hogy oda milyen cipő illik, figyelembe véve a talajt, az akadályokat. Na most már azt is tudom, hogy van kifejezetten sárba való cipő. Meg is rendeltünk nekem egy Fellraisert (új nevén Speedtrak), amit Tirolban avattam fel! Egyszerűen, könnyedén tudtam vele a versenyen futni, nem csúszott és nem kellett a bokáig érő sárban végig tocsogni a pályán, a cipő nem tartotta meg sem a sarat, sem a vizet!

fellraiser.jpg

Elgondolkodtam... Tényleg ennyire számít a cipő? Ha ilyen versenyre ez való, akkor a tavaszi versenyekre, a terepfutókra ez már nem lesz jó... Ezután egy kicsit elkezdtem kutakodni a neten, mik a különbségek a futócipők között, jobban belemélyedtem, hogy melyik cipőnek mi a tulajdonsága, olvastam droppokról, középtalpról, felsőrészről, de fogalmam sem volt, hogy mi mit jelent. Úgy gondoltam, hogy amiben a "nagyok" futnak, az rossz nem lehet! Akkor... Nézzük mondjuk aaaaa.... UTMB! Mi más!? :) UTMB honlap... Tavalyi fotók... Rajt fotók... És nézzük, kin milyen cipő van! Hamar észrevettem, hogy a Salomon és az Asics a legnépszerűbb, de az egyik kedvenc futóm, Anton Krupicka La Sportiva-t hord. Na jó... Meg New Balance-ot. Meg még sok mást is! :D

1926241_591174767634506_1228033801_o.jpgMár nem tudom mit csináljak. Kikerestem, hogy Núria Picas miben fut: Salomon S-Lab. Kerestem, találtam, de tényleg nekem is jó lesz? Akkor is ha csak az ártérre megyek futni? Nem akarom tönkre tenni olyan talajon a Fellraiser cipőmet, ami nem neki való... SEGÍTSÉG! És eszembe jutott Norbi! Azt reméltem, segít választani, hiszen ő nem csak azt tudja, hogy melyiket mikor és mire érdemes használni, hanem még az összes márka és típusú cipő cérnaszáljának színkódját is fejből vágja. Sokkal többet kaptam tőle: megkérdezte, idén milyen távokra, milyen helyszínekre mennék a cipővel, mik a célok, és elkezdtünk elkezdett ötletelni. Ahogy jöttem márka kérdésekkel, mindről részletesen elmondta a pro-kontra véleményt, végül pár hét után sikerült egy olyan modellt találnia, ami a jelenlegi szintemhez/céljaimhoz tökéletes, ez pedig az Xa Lite! Norbi! Ezúton köszönöm a türelmed és a tanításod, segítséged, véleményed és azt, hogy ilyen sok időt szántál rám és a problémámra! :)

20170214_133642.jpgÖnéletrajz: 2017 tavaszi modell, férfi méretek közül 3 színt dobtak piacra (sötétszürke, zöld, sárga) nőiben szintén (fekete, szürke, lila). Terepre való cipő, mélyebb barázdái miatt a nagy köveken is jól el lehet lavírozni, a barázdák szélessége lehetővé teszi, hogy kis köves helyen is stabilan maradjon a lábunk a földfelszínen (gondolok akár egy gátra vagy apró köves útra). Könnyű (300g) főleg az eddigi Salomon cipőkhöz képest. Megvan az orrán a védelem a kavicsok ellen, jól tartja a bokát, a középtalpa kellően puha, így az ütéscsillapítása szuper jó! Mivel nagyobb cipőt vettünk (egy számmal), mint amekkora a lábam, így tudtam férfi színek közül is válogatni! (Azért van szükség nagyobb cipőre, hogy legyen mozgástere a lábujjadnak, ne törje, tudj bele húzni vastagabb zoknit is és azért hosszabb távon kelleni fog az a néhány mm! Arról nem is beszélve, ha van saját talpbetéted, annak is kell a hely! Jut eszembe! Talpbetét! Akár fáj, akár nem, én MINDENKINEK javaslom, hogy menjen el a Podiart-hoz, nézesse meg a lábát (térítésmentesen) és csináltasson futócipőjébe és utcai cipőjébe is talpbetétet a saját lábára! Ne boltból vegyetek talpbetétet...)

Amint engedi az időjárás, az edzés, a talaj, és meglesz a tapasztalat a cipővel kapcsolatban, mindenképpen megírom. Remélem vasárnap egymásé lehetünk! :)

Kockázatokról és mellékhatásokról kérdezze meg Norbit: www.futocipoteszt.hu

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://siksagrolahegyre.blog.hu/api/trackback/id/tr6312258776

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása