Síkságról a hegyre

Salomon XA Lite

2017. február 26. 17:09 - Laczkó Ági

Végre elérkezett a nap! :) Kivittem első útjára az új cipőm, nem csalódtam! Sőt! Sokkal többet kaptam, mint azt reméltem! Múlt héten Nagykovácsinál futottunk, mivel az idő nagyon enyhe volt, és a héten nem sok eső esett, gondoltam most végre el tudok majd futni arra az útra, ahol múltkor nem tértünk le. Na de ha már arra megyek, akkor már az új cipőt is fel kell avatnom! Indulás előtt összeraktam a kis futótáskám, ivótasak, zselék, zsepi, és már húztam is fel a cipőt! Persze, korábban is felpróbáltam (mikor Norbitól megvettem), mégis meglepett: mintha egy kis finom pille habba dugtam volna a lábfejem! A cipő párnázottsága extrém (lehet, csak nekem)! Kis vezetés, és már ott is voltam az kiindulópontnál!

20170226_105619.jpg

 

Sikerült a cipőt több féle talajon is kipróbálni, jó teszt volt a mai futás. Mivel ma nem mentem sokat (1:40:00 volt kiírva E1-ben (legalacsonyabb pulzuszónában), persze emelkedőkön felkúszott, de nem lehetett bele préselni sok kilométert), ezért az igazán hosszabb terepes szerepléséről később tudok beszámolni. Eleinte köves földúton futottam, meglepő volt, hogy mennyire éreztem a talajt a talpammal, mégis mikor ráfutottam a kövekre/kavicsokra, a cipő nem billent meg, stabilan maradt a lábam! Ez nagyon tetszett! Mikor lefordultam arra a bizonyos szakaszra, egy óriási mocsár várt! :) Legalább kiderül, mennyire bírja a cipő! Először oldalra futottam, ahol a lehullott falevelek felfogták valamennyire a sarat, de azon eléggé csúszott a cipő, nagyon lelassított, elég óvatosan kellett ott futni. Ezt megunva rámentem az útra, és már érkezett is a következő meglepetééééés: full stabilan tudtam haladni minden lassítás nélkül! Oh yeah! :) Azért annyira nem tudtam a kapaszkodni a cipővel, mint a Fellraisellel, mégis felülmúlta a cipő az elképzeléseimet! Indulás előtt nem húztam meg annyira a cipőfűzőt, és teljesen el is feledkeztem róla... Máskor ilyen esetben a saras részeknél egyszerűen beleragadt a cipő a sárba, és ha nem volt meghúzva erősen a cipőfűző, simán kiléptem a cipőből. Az XA Lite-tal más a helyzet, könnyedén a lábfejemre simulva maradt a lábamon, pedig tényleg lazára volt hagyva... 

ggg.jpg

(A képek minőségéért elnézést kérek, sajnos még mindig a szervizben van a telefonom a múlt heti beázás miatt...)

Korábban nagyon hamar bemelegedett a lábam a cipőbe! Bár ma vékony zoknit vettem fel (mivel a saját Podiart-os talpbetéttel futottam), mégis most más volt a helyzet! A cipőnek az orrán hiába a széles megerősítés, olyan szellőssé alakították ki a cipőt, hogy folyamatosan éreztem, ahogy a levegő átjár a lábujjaim között! Abszolút nem izzadt bele a lábam! A másik óriási meglepetést leejtőkön tapasztaltam: a cipő kialakítása nem engedte, hogy a lábfejem előre csússzon teljesen a cipőbe, tartotta végig a lábam! Minél inkább erre fókuszáltam, egyre jobban felismertem, a cipő párnázottsága körbe a boka alatt elég vastag, mégis könnyű (és puha) és nem tart teljesen a cipő aljáig, így egy alátámasztásként végig vigyázott a lábamra. Oly' annyira, hogy egyszer sem ment ki a bokám futás közben (pedig 19 boka gipsz után és a brutál laza ínszalagjaim miatt eddig nem volt olyan futásom, ahol legalább egyszer ne ment volna ki)!

20170226_114725uj.jpg

A cipő talp-sarok része kívülről is érezhetően puha, könnyedén be lehet nyomni, mégsem engedi át az ütődéseket! Sajnos még mindig tartom a rossz szokásomat: még mindig sokszor érkezek sarokra... Végre ebben a cipőben nem éreztem meg a térdemben ezt, sőt abszolút nem volt semmilyen fájdalmam a műtött térdemben (végre)! Persze ezt lehet fogni az edzésekre és az erősítésekre, de pl. a tegnapi cipőben azért nem tapasztaltam fájdalommentes futást!

Eddigi tapasztalataim alapján egy igazán kényelmes és rugalmas, könnyű terepcipőként tudom bemutatni, csupa jó tulajdonsággal! Egyedül a nedves (saras) faleveleken csúszkálást tudom a cipő számlájára írni, minden másban fantasztikus! A cipő talpa sem tartotta meg a sarat, de nem a későbbi talajváltozásnak köszönhetően verődött ki, hanem egyből elengedte, nem kellett egy sárcsomóval végig futnom az egész utat! :)

Köszi Norbi!

20170226_140924.jpg

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://siksagrolahegyre.blog.hu/api/trackback/id/tr5012295693

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szender22 2017.12.12. 11:37:48

Szia, ha ennyiszer kimegy a bokád az nagyon nem jó. Szívesen adok tanácsot ez ügyben, hátha tudok segíteni. Nekem is kellett vele foglalkoznom.

Laczkó Ági 2017.12.12. 11:57:45

Kedves szender22! Köszönöm a lehetőséget, örömmel fogadom a tanácsaidat.
Én is sokat foglalkoztam/foglakozok vele, több orvos is látta már, tisztában vagyok az okával. Csináltattam a lábamhoz készült talpbetétet utcai- és futó cipőbe egyaránt, folyamatosan erősítem a talp boltozatom, de olyan brutál bokasüllyedésem van, hogy sajnos nem nagyon lehet vele mit kezdeni. Tudok olyan műtétről, hogy csavarok segítségével egyenesbe állítják a bokát, de sajnos ezt csak gyermekeknél végzik, és nem vállalt el egy ortopéd orvos sem.
De ha esetleg neked van új ötleted a problémámra, nagyon örülnék neki! :)
süti beállítások módosítása