Síkságról a hegyre

Keddi edzés - 400m Vo2max résztáv tempóváltással

2017. augusztus 29. 09:43 - Laczkó Ági

Az elmúlt néhány hétben a hétfői pihenőnapot egy fincsi hétindító intervall edzés követett, ez mai napon sem volt másképp. A 04:13-as ébresztőm nem a megszokott, simogató hangon keltett, hanem a nem megfelelő beállításnak köszönhetően egy ágyból hirtelen kiugrasztós zajra sikerült ébredni. Jó reggelt! Gyors mosakodás, villámgyors öltzés és a fejlámpát már a lépcsőházban húztam magamra. Tegnap próbáltam egy rekortán pályát találni itt Vácon a mai edzéshez, de sajnos csak akkor használhatnám, ha belépnék az itteni egyesületbe... Így maradt az új kedvenc órám megfelelő beállítása és már indultam is...

Bemelegítés: 10 perc laza futás. Ez az idő pont elég volt ahhoz, hogy felkeljek. Szeretem ilyenkor a sötét utcákat, még alszik a város, friss, hűvös a levegő, éppen ideális minden a futáshoz! Melegítés végére leértem a Duna partra ahol már kezdődött is az edzés:

Fő rész: 16*400 m sprint, közte 2 perc kocogás. Egy bicikli úton végig lehet haladni a Duna partján, ami sajnos nincs kivilágítva, így a fejlámpa ellenére eléggé kellett figyelni a lábam elé. Miközben az első 400 m-t futottam, azon járt a fejem, hogy hogyan fussam meg a 16 részt: 2-t oda, majd 2-t vissza és így fussam, vagy négyesével de végül inkább úgy döntöttem, hogy lefutom a 8 sprint szakaszt és csak utána fordulok vissza.
Az elején nem kellett az órámra lesnem, végig tudtam koncentrálni a 400 m-en, de kb az 5. után már 350 m után ránéztem az órára, és innentől minden szakaszba már rá-rá pillantottam, hogy még mennyi van... Ahogy haladtam, úgy egyre hamarabb jött el ez a pillanat, az utolsó néhány futásnál már a felénél (200 m-nél) vártam a végét. A köztes 2 perces levezetők közben ki tudtam magam pihenni, folyamatosan figyeltem arra, hogy ezekbe a pihenőkbe ellazuljak és kiengedjem magam. Az utolsó 2 sprint közben már kezdett az ég alja világosodni, de a napfelkelte még messze volt...

Levezető: 15 perc laza futás. A levezető közben a partról visszaértem a házhoz ahol várt még volna 10 repülő futás, de mivel 7-re be kellett érnem dolgozni, az idő szükössége miatt ez ma reggel kimaradt...keddreggel_1.jpg

Érdemes reggel kikelni korán az ágyból, mert nem csak megmarad a délután minden huncut programra, hanem totál teli energiával feltöltve indul a nap!

Mai pozitív kijelentésem úgy szól, hogy: napról napra egyre boldogabb vagyok!

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://siksagrolahegyre.blog.hu/api/trackback/id/tr1612787074

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Burgermeister 2017.08.31. 18:56:50

16x400 az sok, kemény vagy. A 10x400 is elég.:)

Laczkó Ági 2017.09.01. 08:07:47

@Burgermeister: Kedves Burgermeister,
Ez a 16 pont tökéletes reggeli ébresztő volt! :)
süti beállítások módosítása