Síkságról a hegyre

Tipp, mielőtt új futócipőt vásárolsz

2018. január 14. 19:24 - Laczkó Ági

laces-power-lines-shoes-city-2616682.jpg

Általában eleinte az ember felhúz egy sportcipőt és elkezd benne futni, de egy idő után rájön: lehet, jobb lenne egy futócipőben. Bizony egy jó cipő elengedhetetlen.

Vagy kettő. Vagy akár több a különböző terepekre/felületekre. Persze ez már leginkább pénztárca kérdése, de azért azt tudnunk kell, nem véletlenül ekkora a kínálat, érdemes mindig az adott viszonyoknak megfelelő cipőt választani. Honnan tudjuk, hogy melyik jó és melyik igazán a nekünk való? A legkézenfekvőbb az, ha bemegyünk egy szaküzletbe és egy szakértő eladó segítségét kérjük. Sajnos szembesülnöm kellett azzal, hogy ezen eladók 90%-ának fogalma sincs az általuk értékesített termékekről és ez szomorú. Elgondolkoztam, hogy miért nem adtak meg az eladónak minden szükséges információt? Vagy ha kapott képzést arról, hogy melyik termék milyen tulajdonsággal rendelkezik, akkor miért nem jegyezte fel (ha már meg nem tanulta)? Ha pedig nem akarja vagy nem érdekelni akkor minek jelentkezik az ilyen ember pl futócipő szaküzletbe eladónak? A héten több ilyen üzletben is tapasztaltam, hogy az eladóknak fogalmuk sem volt a cipőkről és még én segítettem neki, hogy melyik milyen. Legalább a márka nevekkel tisztában vannak. Nem szeretném megnevesíteni az üzleteket, de különböző boltokban is ugyanez volt a tapasztalatom, legyen az egy budapesti futócipő szaküzlet vagy egy vidéki sportbolt.

 

week-end_sneakers_event_paris_11826230496.jpg 

Nekem új cipőre volt szükségem, mert a súlyos bokasüllyedésem és a derék problémám miatt le kell cserélnem a betonra való futócipőm egy extra puha talpúra. Ennyit tudtam, hogy az új cipőm talpa olyan legyen, mint a görög joghurt! :) Végül rátaláltam az Adidas egyik technológiájára, ami olvasás alapján igazán nekem valónak tűnt, ez a Boost. Több fajta cipőnél is alkalmazzák ezt a talpat. Gondoltam, néhányat felpróbálok és majd az érzés alapján döntök. Első boltban mikor az eladótól kértem az egyik választott fajta cipőt, rövid habozás után a kezembe adott egy teljesen más cipőt! :) Egy másik, kifejezetten futócipő boltban a keresésemre azt a választ kaptam, hogy az összes New Balance cipőnek ilyen! :D Sok bolt után végül Budapest mellett egy Adidas üzletben találtam meg azt az eladót, aki az összes cipőn el tudta mondani, hogy melyik mikor mire jó, sőt külön megmutatta, hogy miből és hogyan készül ez a technológia és sikerült új cipőt vennem.... :) Persze, lehet azzal érvelni, hogy a márkaboltban nyilván több információval rendelkeznek az eladók, na de kérem... Ha már értékesít az üzlet egy terméket, legyen felkészülve róla minden információval.

2018-01-14_19_10_46.jpg

Én azt javaslom mindenkinek, hogy először keressen ki az interneten néhány cipőt, olvasson teszteket, de ne feltétlenül adjon a véleményekre, hiszen mindenkinek más a lába, mindenkinek más cipő lesz a megfelelő. Találunk magyar teszt oldalakat, bejegyzéseket, de érdemes külföldi teszteket is böngészni, akár videókat nézni. Ha magvan a márka és a típusa a cipőnek, ezzel az információval próbáljuk meg felkeresni a szaküzletet, hátha tartanak és akkor fel lehet próbálni. De ne várj nagy csodát az eladóktól, ha részletes információkat szeretnél, jobban jársz, ha a tesztekből szeded ki.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://siksagrolahegyre.blog.hu/api/trackback/id/tr2313575691

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hagit elnöknek 2018.01.15. 11:00:39

Hat éve futok, négy maratont és számtalan 10k-t csináltam, heti 30km az adagom, és sosem volt másom, mint 20€-s Lidl cipőm.

Laczkó Ági 2018.01.15. 11:14:57

Kedves Hagit elnöknek, gratulálok az eddig elért eredményeidhez! További sérülésmentes futásokat kívánok!

Rehlaci · Http://Futoikrek.blog.hu 2018.01.16. 13:18:43

Nekem az is probléma volt, hogy kinéztem ugyan a cipőt amit szerettem volna, de nem találtam sehol boltot ahol felpróbálhattam volna a saját méretemet. Maradt tehát a netes rendelés. Szerencsére eltaláltam a méretet.

Laczkó Ági 2018.01.17. 07:42:15

@Rehlaci: Kedves Rehlaci, szerencsésen választottál, remélem nem csak a méret, de maga a cipő is jó választás volt. :) Látom Te is futó vagy, remélem egy sportrendezvényen majd találkozunk személyesen is. Jó futást!

Kody 2019.03.18. 20:31:12

@Hagit elnöknek: Igen, a heti 30km-hez pont elég az ilyen cipő.
süti beállítások módosítása